Opbakning til fusion på DMU's repræsentantskabsmøde
På DMU's repræsentantskabsmøde i, Hans Christian Andersens Airport (Odense Lufthavn), besluttede repræsentanter fra klubberne enstemmigt at der skal arbejdes videre med en fusion af AOPA og DMU. Planen er at AOPA DK nedlægges og AOPA og DMU fusionerer under nyt navn: AOPA DMU DK, og indmeldes i det internationale AOPA. Betingelser og vedtægtsændringer skal behandles på et ekstraordinært repræsentantskabsmøde.
DMU fastholder sin udmeldelse af KDA
Repræsentantskabet vedtog enstemmigt at DMU fastholder sin udmeldelse af KDA pr. 31/7-18, og at DMU's medlemmer kan fortsætte som medlem af DLU (Dansk Luftsports Union) under KDA, på frivillig basis. Mere herom senere...
Ny medlemsfordel
Der kan nu købes AVGAS 91UL i Roskilde Lufthavn. 91 UL er ikke autobenzin, men en blyfri version af Avgas 100 LL. Tankes 91 UL, kræver det et særligt BP carnet kort og placard på flyet. Personalet må ikke påfylde, med mindre der er synligt placard på flyet. Ikke alle flymotorer kan flyve på 91 oktan, bl.a. må der ikke flyves på 91 oktan med turboladere. Lycoming's liste over fly, der må flyve på 91 oktan ændres løbende. Man skal bl.a. også sikre sig at olien er forlignelig med 91 UL.
DMU's bestyrelsesmedlem, Paul Harrison har lavet en vejledning til udarbejdelse af papir arbejdet, hvis man ønsker at flyve på 91 UL. Foreløbeligt dækker vejledningen fly med Lycoming motorer, senere forventes der også en vejledning til Continental motorer. Vejledning og placards er snart klar og vil være forbeholdt DMU og AOPA medlemmer, som en gratis medlemsfordel.
Du kan læse mere, om bl.a. DMU's aktiviteter, i referatet fra mødet - klik her
|