Logo
banner

Klik for print-venlig udgave

Nyt fra Motorflyvningens Fællessekretariat #4 2017 -

Info til VFR-piloter

Naviair har lavet en pilot info 2017 til VFR-piloter. Infoen sætter fokus på flyvesikkerhed. Vi opfordrer til at du læser folderen - klik her

Nye regler for Special Operations

De nye regler for Part-SPO (special operations) trådte i kraft den 17. april 2017. Part-SPO dækker alle operationer, som ikke er omfattet af Commerciel Air Transport (CAT). AOC kan udelukkende udstedes til operatører, der opererer under Part-CAT.
Der hersker forvirring omkring Trafik-, Bygge og Boligstyrelsens (TBBST) tolkning af de nye EU regler. TBBST stiller krav om AOC ved kommerciel faldskærmsflyvning og kommerciel fotoflyvning. Vi har rådført os hos EASA, som bekræfter at disse to former for flyveaktivitet blot kræver en deklaration, hvor man skriver under på at der er udarbejdet en OPS manual og et management system. Der er intet krav om forudgående godkendelse. TBBST kan naturligvis komme på audit. Proceduren er fuldstændig som for non-kommerciel flyvning med komplekse fly (Part-NCC).

Erfarer du at TBBST fortsat fastholder krav om AOC ved ovenstående operationer, må du meget gerne kontakte os.

Seneste nyt fra EPFU om regelarbejdet i EASA
DMU er medlem af EPFU (European Powered Flying Union), som repræsenterer ca. 70.000 privat piloter i Europa.
News flash fra EPFU - klik her

General Aviation Service inviterer til Avionic-arrangement
Se invitationen her